1. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara denna vid eventuella kontakter med kundtjänst.

2. Leveranstid
Produkter skickas endast inom Sverige.
Leveranstiden är ungefär fem arbetsdagar.

3. Frakt
Det finns olika alternativ, beroende på vad du handlar:

  • Frakt 79 kr
  • Hämtas kostnadsfritt i Katrineholm (ETC Solpark, Energikullen 1 i Katrineholm).
  • Fraktfritt om du handlar över 700 kr.


För köp av bokashi, kurser och prenumerationer kommer du att få alternativet kostnadsfri frakt.
Du gör ditt val i kassan.

4. Betalningssätt
Betalning sker via kortbetalning. Företagskunder kan köpa via faktura. Vid större beställningar alternativt till företag ber vi dig kontakta kundtjänst.

5. Ångerrätt och retur?
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, ångerrätt. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. Mejla då kundtjanst@etc.se
För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar.
Returnera varorna tillsammans med orderbekräftelsen. På bekräftelsen anger du returorsak ”Ångerrätt".
Vid returer får du som köpare själv stå för returfrakten. Varor får inte returneras som postförskott eller med efterkrav.

Kontakta alltid kundtjänst inom 14 dagar om du ångrar ditt köp. Det räcker inte med att inte hämta ut paketet och låta den skickas tillbaka automatiskt. Om du inte hämtar ut ditt paket hos utlämningsställe tillkommer en extra fraktkostnad för ännu ett utskick.

6. Värdeminskning
Om produktens förpackning är bruten och du har eventuellt använt den men ändå vill returnera tillkommer det en kostnad för varans värdeminskning samt frakt som du som köpare ska betala. Varans värdeminskning baseras på skicket och om vi kan sälja varan vidare.

7. Reklamation?
Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans så ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny. Du måste dock kontakta oss senast 14 dagar efter att du har mottagit leveransen och meddela vad som är fel. För att returnera en defekt vara ska den vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med orderbekräftelsen där du också anger returorsak.

OBS: Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

8. Tvist
Vi strävar alltid efter att lösa eventuella problem som uppstår med beställningar så smidigt som möjligt för alla parter. Om en tvist om ovanstående villkor inte kan lösas av parterna själva ska den avgöras i svensk domstol.

Välkommen att kontakta vår kundtjänst!
Mejl: kundtjanst@etc.se
Telefon: 08-410 359 00
Våra telefontider är helgfria vardagar kl. 12-16